09 diciembre 2011

Laberint de llibres






Performance
Versió personal de la llegenda mitològica del Toro de Minos, el Minotaure a la Biblioteca de Belles Arts.
Arrel de les lectures referents a la temàtica dels laberits, vaig idear la possiblitat d’escenificar la llegenda del minotaure. “El libro de los laberintos”, Paolo Santarcangeli. Amb el pròleg d'Umberto Eco.
-El primer punt i el més vital era aconseguir un cap de toro per tal d’executar la performance o acte. Primerament modelanr el fang i construinr la peça original, en aquest cas el model. També cal tenir en compte la elavoració dels motlles de guix. Construcció del cap gros amb materials tradicionals, Cartó pedra (Cartró i cola blanca).
Aquest procés tant lent i artesanal, m’ha oferit molt de temps per reflexionar. Crec és necessari que l’artísta s’integri completament amb els seus projectes, és possitiu per la maduresa personal involucrar-se desde l’arrel de la questió. Per tant no és tant l’acte de la biblioteca en si sinó el pròpi procés creatiu, el punt d’interés artístic.
Jo com a protagonista, encarnant el paper de Toro Salvatge. La bèstia que ha d’esser acorralada i vençuda pel poble. Al mateix temps les sensació de poder al enfudar-me el cap daurat, “el meu pal és poderós i noto com la gent em te por i corren, encara que es tracti d’un joc”

No hay comentarios:

Publicar un comentario